Fundacja PZU była głównym partnerem plebiscytu organizowanego przez Wydawnictwo Naukowe PWN.
Celem tej inicjatywy jest wyłonienie słów, określeń lub wyrażeń najczęściej używanych przez młodych ludzi w danym roku. Wybór tenodbywa się poprzez głosowanie, a propozycje pochodzą z różnych obszarów życia młodzieży. To okazja do zabawy językiem polskim i refleksji nad ciągłymi zmianami, które w nim zachodzą.
Zwycięzcą tegorocznego plebiscytu zostało słowo „sigma”! W głosowaniu internautów pokonało m.in. „womp womp”, „skibidi” czy „oporowo”.
Co oznacza „sigma”? To osoba odnosząca sukcesy, pewna siebie, wybitna, którą można podziwiać. Jest jak „samotny wilk” - przekonana o swej nieprzeciętności, ale nie chwali się tym na każdym kroku. To ktoś, kto wyznacza własne zasady i bezwzględnie się ich trzyma.
Język łączy pokolenia!