W ramach pilotażowego projektu odbyły się:
- kampanie promocyjno-edukacyjne skierowane do pracowników Grupy PZU, a także organizacji społecznych,
- webinarium o e-wolontariacie dla zainteresowanych pracowników,
- akcja wolontariacka online na rzecz Fundacji Ocalenie, koordynowana i przygotowana przez Fundację Dobra Sieć,
- bieżąca moderacja i promocja platformy TuDu.org.pl, służącej do realizacji drobnych zadań wolontariackich online, na której powstało konto Fundacji PZU.
Wspólnie z zespołem Fundacji Dobra Sieć staraliśmy się przekonać pracowników-wolontariuszy do zaangażowania się w realizację zadań online na platformie TuDu, w efekcie czego aż 60 osób zarejestrowało się w serwisie do e-wolontariatu. W praktyce okazało się jednak, że mikro-zadania wykonywane indywidualnie przez internet, nie są do końca tym, czego pracownicy PZU potrzebują w ramach swojej wolontariackiej działalności.
W natłoku pracy, w zespole rozproszonym po całej Polsce, w dobie pandemii i zmęczenia pracą przy komputerze, pracownicy-wolontariusze woleliby raczej wykorzystywać nowe technologie do wspierania swoich dotychczasowych wolontariackich akcji stacjonarnych. Kluczem do sukcesu wydaje się zatem wolontariat hybrydowy, który mamy nadzieję wspólnie rozwijać w niedalekiej przyszłości.
Dziękujemy zespołowi Fundacji Dobra Sieć za bardzo dobrą półroczną współpracę.
E-wolontariat to wolontariat przez internet. Wolontariat hybrydowy łączy wolontariat stacjonarny z internetowym.